SILTA AaSIAN MARKKINOILLE

TUULPLAN LUOTSAA

Autamme pyrkimyksissänne Aasian markkinoille. Toiveet ja tarpeet ovat erilaisia, siksi emme tarjoa valmisratkaisuja. Opastamme paikallisen kulttuurin, kuluttajatottumusten ja kielen kiemuroissa sekä etsimme sopivimmat yhteistyökumppanit paikan päällä. Ensin rakennetaan luottamus – sitten bisnes.

Tuulplan on silta suomalaisten pk-yrityksille Itä-Aasian markkinoille. Tavoitteemme on luoda yhteyksiä ja jalansijaa Aasiaan tekemällä eri toimialojen markkinaselvityksiä ja testaamalla tuotteiden kiinnostavuutta markkinoilla. Pyrimme luomaan kontakteja niin yritys- kuin kuluttajamarkkinoille. Etsimme ja tarjoamme markkinatietoa sekä kontakteja paikallisiin avainhenkilöihin, yrityksiin, jakelukanaviin ja oppilaitoksiin. Tavoitteena on, että tuotteet, palvelut ja innovaatiot löytäisivät kauppojen hyllyille sekä keskusliikkeiden hyödynnettäväksi. Kuluttajamarkkinoilla avustamme erilaisissa myynninedistämistoimissa, esimerkiksi organisoimalla pop up –myyntitapahtumia ja tuotepromootioita kauppakeskuksissa, ketjuyritysten kanssa jne.

Vientipyrkimyksiin ei ole valmisratkaisuja – joskus saatamme jopa kyseenalaistaa toimeksiantajamme odotuksia, jotta voimme räätälöidä tarpeet ja toiveet toimivaan kuosiin. Päämääränämme on rakentaa kestävä silta potentiaaliselle markkina-alueella, jotta olisi turvallisempaa investoida ja hankkia resurssit vientitoimiin kohteessa. Oleellinen osa palveluamme on kielimuurin eliminoiminen. Siksi tarjoamme käännös- ja tulkkauspalveluja esimerkiksi markkinointiaineistojen ja paikallisia erityspiirteitä tukevan brandin suunnittelussa sekä eri neuvottelutilanteissa.

Emme ole perinteinen konsulttiyritys, vaan sparraava kumppani. Teemme viisaiden sanojen sijaan ruohonjuuritason kontaktointia ja tutkimustyötä, jotta voisimme löytää potentiaaliset yhteistyökumppanit. Joskus tämä on varminta tehdä yhdessä paikan päällä siellä, mihin vientipyrkimyksiä ollaan suuntaamassa.
Pyrimme pitkäjänteisen kumppanuuden rakentamiseen, sillä markkinaponnistukset eivät synny yhdessä yössä. Teemme luonnollisesti myös lyhyempiä, kertaluonteisia konsultointitoimeksiantoja ja markkinaselvityksiä. Yhteistyöstä tai toimeksiannon luonteesta riippuen laskutus voidaan sopia kertaluontoiseksi, päivä- tai tulosperusteiseksi.

DI Petteri Lahti on Tuulplanin perustaja ja asiantuntija. Hän on asunut ja työskennellyt useita vuosia Aasiassa, joten kontaktien luominen, paikallinen kulttuuri, markkinat ja ostotottumukset ovat tulleet hänelle tutuksi. Yritys on keskittynyt Itä-Aasiaan ja Kauko-Aasiaan vuodesta 2015 lähtien keskittyen elintarvikkeisiin sekä niiden B2B- ja B2C-markkinointiin. Tuulplan tarjoaa kumppaniverkostonsa kanssa kattavia palveluja alan pk-yrityksille. Ensisijaisia toimialoja ovat elintarviketeollisuus sekä koulutus.
 

Tuulplan Oy
sales@tuulplan.fi