RÄÄTÄLÖIMME PALVELUT

Caset

Räätälöidyt palvelut paikan päällä

Toimeksiannon sisältö rakennetaan yrityksesi toiveiden ja tavoitteiden mukaisesti. Se voi olla esimerkiksi:

  • Markkinatiedon kerääminen ja analysointi 
  • Tuotteen kiinnostavuuden testaaminen
  • Tuonti-, tulli- ja viranomaiskäytäntöjen selvittäminen
  • Soveltuvan markkinointi- ja jakeluketjun määrittäminen
  • Toimiminen paikallisena myyntiedustajana ja ”hyllyttäjänä” liikeketjuille sekä kauppakeskittymille
  • Koulutusyhteistyön lisääminen

Jos yrityksesi on kiinnostunut kaupallisista mahdollisuuksista Taiwanin ja Aasian markkinoilla, ota yhteyttä!

Toimeksiannon sisältö rakennetaan yrityksesi tai organisaatiosi toiveiden ja tavoitteiden mukaisesti.

 

Tuulplan Oy, Petteri Lehto

 juha.makela@tuulplan.fi

 Suomi: +358 400 8485 32

 

Maruili Bakery -yrityksen tavoitteena on tehdä kaurasta suositumpaa ja lanseerata innovatiivisia kaurapohjaisia tuotteita Taiwanissa, alkaen marraskuusta 2016.

Pitkäaikainen tavoite on rakentaa kestävälle pohjalle Maruili Bakery´n leipomoalan liiketoimintaa keskittyen kaurapohjaisiin tuotteisiin Taiwanissa ja saavuttaa kansainväliset markkinat vuoteen 2025 mennessä.

Markkinatutkimuksella tukea kehittämistyöhön
Markkinatutkimus 2016–2017 ”Onko ja millä edellytyksillä liiketoiminnalle kauralle on mahdollisuuksia Taiwanissa” osoitti, että potentiaalia on selkeästi olemassa.

Taipei Cityn rahoittama tuotekehitysprojektin 2017–2018 avustamana kehittyi yrityksen ilme, brändi, markkinatutkimus, jossa varmistetaan tietyt liiketoiminnan edellytykset, tuotekehitystoimet, markkinointi ja jakelu. Markkinatutkimuksessa selvitettiin tuotteiden kysyntää ja kerättiin suoraa asiakaspalautetta.
Operaatiot aloitettiin toukokuussa 2017 European Fair -messuilla Taipeissa, missä vieraili noin 100 000 kävijää. Tavoitteena oli saada palautetta suoraan kuluttajilta ja tärkeää kokemusta markkinoista.  Toimittiin yhteistyössä suomalais-taiwanilaisen yrityksen kanssa, testattiin muutamaa tuotetta ja haastateltiin asiakkaita. 

Tutkimuksen tuloksena tarkentui kuva potentiaalisista asiakkaista ja näiden preferensseistä. Palautteen perusteella päätettiin investoida kauraleipään perustuvaan leipomotoimintaan Taipeissa sekä alettiin etsiä toimitiloja. Ideoitiin brändi ja tehtiin markkinointisuunnitelma. Haettiin yhteistyökumppaneita ja tilaus- sekä toimitusprosessia hiottiin toimivaksi. Maruili Bakery pääsi perustamaan pop up –myyntipisteitä merkittävissä ruokatavarataloissa ja sai näin jalansijaa kuluttajamarkkinoilla. Verkoston avustamana päästii mukaan esimerkiksi paikalliseen TV-lähetykseen, jota esitettiin useita kertoja.

Maruili Bakeryn myynti alkoi kehittyä ja break-even point saavutettiin syksyllä 2018. Toiminta kasvaa – nyt neuvotellaan uusista jakelu- ja markkinointikanavista sekä sopimuksista high end- ja erikoiselintarvikekauppojen kanssa.  Tavoitteena on 2019–2020 uusien investointien myötä kasvattaa myyntiä, kehittää tuotteita ja brändin tunnettuutta laajemmin pääkaupunki Taipein alueella sekä Taiwanin muissa suurkaupungeissa.

Tuulplan Oy
sales@tuulplan.fi